Voting

mandag 11. juli 2011

Juni blomster

FØR
ETTER
Juni startet opp med opprydding. Vinteren hadde tatt knekken på Sypressene og endelig fikk vi tatt oss sammen og gjort noe med det. Ble veldig fornøyd med resultatet. Bedre bilde av den nye uteplassen kommer seinere :D
Hagehortensia kjøpt på Plantasjen, kanskje denne vil overleve i jorda i vinter??
Gave fra foreldre og barn i 5.klasse. Nydelig rose, får også en plass i et bed til høsten.
Så langt har peonen kommet 25.juni Denne står i litt skygge så den kommer litt seinere. Det gjør ingenting, har delt opp den andre planten så etterhvert vil det blomstre peon til forskjellige tider i hagen :D
I vår har jeg flyttet masse stauder og laga nytt bed. De "gamle" bedene har enten blitt plen eller blitt mye mindre ;) Sånn så bedet ut 25.juni.
En lys rosa akkeleie. Glemte vel egentlig å ta bilde av denne når den blomstra skikkelig. Nydelig farge, denne har jeg fått av en veninne, samme veninne som jeg fikk peonen av faktisk:D
Denne liljen står sammen med akkeleien og tar nesten livet av den. Tror det blir akkeleien som må få ny plass :D Dufter nydelig. (litt avblomstring her også ser jeg)
Hagevandring hos Linda, kjempekoselig hage. Her får en lyst å sette seg ned og bare nyyyyte. Fikk masse inspirasjon av henne. Ser at Randi nyter også
Ny innkjøpte potter fra Kremmer huset og rose fra Mestergrønn. Av og til er det bare umulig å gå forbi ;)
Noen nye pelliser ble det også. Nå har jeg iallefall 4 sorter :D  Prøver lavendel på nytt, den andre i år ;) Fikk stor potte og ny plassering så den ser ut til å trives.

Årets første jordbær dessert :D 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar