Voting

lørdag 17. mars 2012

Sådd

Da er jeg i gang med vår-syslene :D
Frø er sådd, tomat, paprika, stemorsblomster, cherrytomat og squasj. Og ingen av frøene er kjøpt ;)


I vinduskarmene står det avleggere i både vann og jord.

Plastflaskene fra Kiwi, first price, er lette å klippe i stykker:
og brukes som drivhus.
Jeg har ikke stort drivhus, i allefall ikke enda og da blir det fullt i vinduskarmer i alle vindu som er egnet til formålet. Flaks at jeg har gammelt tømmerhus med brede karmer :D

Nå får det bare stå til at det ikke egner seg for interiørblogging fra denne heimen :D
Snart skal knollene fram også og da blir det fullt ja :D

Snøen smelter i rekord fart, i dag regner det, jippi og da forsvinner nok resten også. Er så spent på hva som kommer oppigjen av det jeg sådde og planta i høst :D

Kos deg med hva enn du gjør, her skal lørdagen bare koses :D

5 kommentarer:

  1. Du er ikke alene om å ha lite bloggvennlige vinduskarmer for tida. Har tatt i bruk spisebordet ved siden av,jeg..:) Har man dilla,så har man dilla. Ikke sant?;)

    Klem fra Meta

    SvarSlett
  2. Egne frø er spennende!

    Kjempe smart med de plastflaskene. Ønsker deg lykke til med frø, spirer og snøen som tiner!

    SvarSlett
  3. Er det ikke deilig! Jeg har vinduskarmene fulle fra før, jeg, så jeg er glad for å ha planterom i kjelleren. Litt tidlig å starte opp i drivhuset, synes jeg, men det skal nok snart få flytte litt ut der også :) Morsomt med egne frø!

    SvarSlett
  4. Er det ikke artig å kunne høste frø selv? Da er en i alle fall sikker på at de er ferske også! Ja, vinduskarmene fylles her også. Gubben klaget over at kjøkkenbenken også er full av såpotter :) De må jo ha det verdifulle lyset fra lysrøret over, ikke sant? Og så er det så lett å sjekke de hver gang jeg går forbi.....He-he!
    Så lurt med halve plastflasker over stiklinger og frøplanter! Drivhus er under planlegging igjen, for mitt to år gamle reiste med stormen i jula! Gleder meg! Klart du også må ha drivhus!

    SvarSlett
  5. Held og lykke med alle dine ny planter. Jeg er endnu ikke bgyndt på at så. Jeg har kun fået taget et par stilke af nogen af pelargonierne og sat dem i vand. Håber de slår rødder. Jeg er i gang med at gøre haven forårsklar.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag.

    SvarSlett