Voting

tirsdag 1. mai 2012

Ups, glemte neste ta fram knoller og løker, men de har visst jobba litt for seg selv på loftet :D
Skaugumbegonia`n må deles i år også , ellers ser det ut til at georginer og gladioler har tålt nok en vinter i dvale :D
Thihi, fristende å kjøpe enda flere :D
Det store bedet begynner også å komme seg etter vinteren,Skal ta mere nærbilder seinere. Ser ut til at alt jeg planta i fjor kommer opp igjen.

Det er nå løkene som har kommet lengst:
og det morsomme er løkene som kommer opp der vi sådde plen over det gamle bedet:
desse blå stjernene kommer opp i hytt og pine på hele eiendommen, arti :D

og småplantene i garasjeveggen:
Ellers har mange planter flyttet ut i drivhuset og sånn ser det ut der om dagen:
Agurken er sådd, denne skal få noen dager til i kjøkkenvindu før den flytter ut i drivhuset. Det er ikke mange varmegradene om natta om noen..

Planta ut 6 jordbærplanter i dag som jeg kjøpte på hagemessa i Lillestrøm for ei stund siden:

Bittelitt nytt stæsj, en god begynnelse. Kjøpt på hagemessa dette også. Herlig lilla :D
Gullbusken er i farta. Kjøpt i fjor så jeg var litt spent på denne :D Morsom busk synes jeg.

Jeg er syk og må bare få vist fram de flotte blomstene jeg har fått:
Peneste blomsten i verden er nok Hortensia`n, denne fikk jeg av strikkekafèen jeg er med i, kjepesøte damer:D
Den blå, Campanula, fikk jeg av svigermor. Moro at dette er en staude, denne skal  nok snart få komme ut.

Har litt nye hageplaner men må legges fram for han som må gjøre jobben, for dette innebærer litt tung-stein-bæring ;) Jobbe med saken :D :D

I dag har vi hatt en nydelig dag her i Maura, håper på maaange sånne dager. Gleder meg til å komme i form igjen sånn at jeg virkelig kan komme igang med skikkelig hagearbeide, enn så lenge så tusler jeg så mye som jeg orker. 

Ønsker deg en strålende mai :D






4 kommentarer:

  1. vel, nå ser det vel ut som vi får noen innedager å komme oss på, enten vi liker det eller ikke... men i år må jeg få kommet meg opp og sett hagen din på ordentlig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig gjerne Linda, nå blir jeg nå hjemme ei stund også ;)

      Slett
  2. Blå scilla lökar i gräset är vackert, skulle gärna ha ett helt hav med blått om våren.
    Ha det fint :)

    SvarSlett
  3. Sette ser ut veldig godt... ha masse glede
    med hage. Våren er deilig :-)))
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett