Voting

tirsdag 26. juli 2011

Trøst

Greraniumen min er en av de vakreste blomstene mine denne sommeren. Vil med denne gi mange varme klemmer til alle som på en eller annen måte er berørt av attentatet i Oslo og på Utøya.

Været har egentlig passet til den stemningen som har  vært i Norge desse dagene. Nå er det heldigvis meldt bedre vær og da får en også mere glede av hagen og det hjelper når en er trist.

En liten summering av hagen den siste uken.
I hodet mitt hadde jeg en idê. Jeg har ikke tilgang på staur som jeg egentlig hadde tenkt bruke, men i skogen fant jeg passe grove bjørkekvister til stige. Denne ble akkurat så skakk og shabby som jeg ønsket meg. Det største "problemet" ble jo at den passet så mange steder i hagen. Den har endt ved epletreet ;)

Blomkarsen har begynt å blomstre så vidt. Fant noen blomster å ta bilde av

Rosa astilbe, helt nydelig nå :D
Tomatene kommer seg. Jeg vet ikke hvilke type dette er, det er planter jeg fikk av en kollega på skolen..
I dag måtte jeg lage støtte til sukker ertene, de kommer som et skudd, gleder meg til å smake. Med litt sol så vil vi nok snart kunne smake på egenproduserte jordbær :D

Den stakkars halvvisne surfina`n min blir bare finere og finere. Nydelig rosafarge. Lurer på om jeg greier overvintre denne. Skal i allefall huske å ta frø av den.

Dette ble et blast og dårlig bilde av mine flotte skaugum-begonia`r. Tar sjangsen likevel ;)


Denne potterosa koser seg på krakken, men plutselig har den begynt å kaste bladene sine, hva kan det ha seg...???

Ha en så fin uke du kan, ta vare på deg selv og dine nærmeste :D



2 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med en kjepefin hageblogg Sissel:) Send gjerne over litt hagevibber til megg. Akkurat nå sitter jeg og kvier meg for å gå ut og luke.
    Strikke er også noe jeg ikke har gjort på evigheter. For en uke siden kom vår faste vikar på jobben, og jeg hadde i fjor gitt han en av mine strikka kluter. Og han spurte så pent om jeg fremdeles strikket kluter for da ville han gjerne kjøpe en av meg. Han brukte den fremdeles og det er den beste han noen gang har hatt. Så nå blir det kluter igjen på meg:)
    Håper det går bra med deg oppi alt det tragiske som har skjedd. Hjertet mitt verker for alle de pårørende:((
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  2. Hei! Så koselig hageblogg du har! Jeg har ganske hagedilla selv:o)
    Amg. potterosa; Kanskje den trenger en større potte? Jeg har nemlig den erfaringen selv, og det hjalp med ny jord og større potte:o)

    Heleneklem
    http://helenesblogadresseat.blogspot.com/

    SvarSlett